Reklamačné podmienky internetového obchodu (e-shopu)neoddeliteľná súčasť všeobecných obchodných podmienok
- Reklamovať je možné len tovar, ktorý bol zakúpený
u predávajúceho a ktorý je vlastníctvom spotrebiteľa.
- Ak kupujúci je spotrebiteľ (fyzická osoba, ktorá nekoná
v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo
povolania) na všetok ponúkaný tovar sa poskytuje záruka v trvaní 24
mesiacov, ak nie je pri tovare uvedené inak a postupuje sa v zmysle
Zákona o ochrane spotrebiteľa a Občianskeho zákonníka a týchto
reklamačných podmienok. Ak si kupujúci objednal použitú vec a bol
o tom kupujúci informovaný, záručná doba je 12 mesiacov. Ak kupujúci nie
je spotrebiteľom, postupuje sa v zmysle ustanovení Obchodného zákonníka
a záručná doba je 1 rok a na tieto reklamácie sa nevzťahujú tieto
reklamačné podmienky.
- Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru od prepravnej
spoločnosti alebo priamo od predávajúceho ak si tovar preberá kupujúci osobne,
v deň jeho prevzatia.
- Kupujúci je povinný reklamáciu uplatniť bezodkladne
u predávajúceho, a to hneď po zistení vady.
- Zodpovednosť za vady sa nevzťahuje na vady spôsobené nasledovným
užívaním:
- k vade došlo mechanickým poškodením výrobku spôsobeným
kupujúcim,
- nesprávnym zaobchádzaním s výrobkom, spôsobom iným ako bol
uvedený v návode na používanie,
- používaním tovaru v podmienkach, ktoré neodpovedajú svojou
vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzeného prostrediu
tovaru podľa návodu,
- zanedbaním starostlivosti a údržby o tovar,
- poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním,
- používaním tovaru v rozpore s podmienkami uvedenými
v dokumentácii, všeobecnými zásadami, technickými normami alebo
bezpečnostnými predpismi alebo iným porušením záručných podmienok.
- Zo zodpovednosti za vady sú taktiež vyňaté vady, ktoré vznikli
pri živelnej pohrome.
- Zodpovednosť za vady sa nevzťahuje taktiež i na bežné
opotrebenie tovaru (alebo jeho časti) spôsobené používaním tovaru. Za vadu nie
je možné považovať, ako vyplýva už z povahy veci doba jej minimálnej
trvanlivosti alebo doba spotreby, ktorá môže byť obmedzená na kratší čas. Doba
minimálnej trvanlivosti, doba použiteľnosti, doba spotreby alebo obdobná doba
je uvedená na tovare ak takémuto označeniu tovar podlieha.
- Reklamovaný tovar je potrebné zaslať na našu adresu uvedenú
nižšie avšak nie na dobierku alebo osobne doniesť na kontaktnú adresu. Tovar je
potrebné vhodne zabaliť, aby počas prepravy nedošlo k poškodeniu tovaru
a odporúčame tovar zaslať doporučene, prípadne ako poistenú zásielku.
K tovaru je potrebné pripojiť kópiu dokladu o kúpe (faktúru)
a popis vady alebo odporúčame priložiť vyplnený Reklamačný
formulár spolu s dokladom o kúpe. (https://www.nakupujbezpecne.sk/docs/form/reklamacia.pdf).
Reklamáciu je vhodné zaslať písomne (poštou) alebo osobne.
- Predávajúci potvrdí prijatie reklamácie a vydá kupujúcemu
potvrdenie o uplatnení reklamácie tovaru vo vhodnej forme. Za deň
uplatnenia reklamácie sa považuje deň jej doručenia predávajúcemu. Ak nie je
možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu,
najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie. Potvrdenie o vybavení
reklamácie bude zaslané písomne.
- Predávajúci je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie ihneď,
v zložitých prípadoch do 3 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
V odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické
zhodnotenie tovaru najneskôr do 30 dni odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení
spôsobu vybavenia reklamácie vybaví reklamáciu predávajúci ihneď,
v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr. Vybavenie
reklamácie však nesmie byť dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po
uplynutí 30 dňovej lehoty na vybavenie reklamácie ma kupujúci právo odstúpiť od
kúpnej zmluvy a bude mu vrátená plná suma za tovar alebo má právo na
výmenu tovaru za nový.
- Práva kupujúceho pri uplatňovaní reklamácie:
- ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo,
aby táto bola bezodplatne, včas a riadne odstránená, pričom táto vada musí
byť odstránená bez zbytočného odkladu,
- kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci,
alebo sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti ak tým predávajúcemu
nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady,
- predávajúci môže namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za
bezvadnú vec, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti,
- ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni
riadnemu používaniu veci má kupujúci právo na výmenu veci alebo na odstúpenie
od zmluvy. Také isté právo ma kupujúci v prípade ak síce ide
o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa
vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať,
- ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na
primeranú zľavu z ceny veci.
- Reklamácia sa považuje za vybavenú, ak sa skončí reklamačné
konanie odovzdaním reklamovaného tovaru, jeho výmenou alebo vrátením kúpnej
ceny tovaru, písomnou výzvou na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené
zamietnutie. O výsledku reklamačného konania je spotrebiteľ informovaný
v zákonnej lehote.
- Nepoškodenie tovaru, resp. neporušenosť obalu (podľa pokynov pri
preberaní tovaru) je potrebné skontrolovať pri preberaní tovaru, nakoľko sa
tovar pri preprave môže poškodiť. Odporúčame kupujúcim rozbaliť tovar
a prezrieť si ho v prítomnosti dopravcu. Vaším podpisom kuriérovi
prehlasujete, že obal je nepoškodený.
- Tieto
reklamačné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou všeobecných obchodných
podmienok, a predávajúci si vyhradzuje právo ich kedykoľvek meniť aj bez
predchádzajúceho upozornenia predávajúceho.
- Kontakt: Mgr. Dana Verníčková, Ulica Nižný koniec
26/25, 029 56 Zákamenné,
Prevádzka: V-Móda,Ulica Nižný koniec
26/25, 029 56 Zákamenné,
dana.vernickova@svadobne-pierka.sk